Welkom bij Voicedata!

Op deze pagina vind je informatie over de diensten van Voicedata. Wij geven je een quickstart en handige tips waardoor jij en je collega´s snel en optimaal gebruik kunnen maken van alles wat Voicedata te bieden heeft.

  • Quickstarts voor vast, mobiel en Coligo
  • FAQ’s administratie, support en online beheer

Ga aan de slag

Hulp nodig?

Liever telefonisch contact of een online demo? Laat je gegevens achter en we bellen of mailen je zo spoedig mogelijk!

Get in touch!

Quickstart (nieuwe) gebruikers

Als nieuwe klant van Voicedata helpen wij je graag om alles zo goed mogelijk in te richten. Op deze pagina vind je handige informatie die je daarvoor kunt gebruiken.

Gebruik je vaste telefonie van Voicedata?

Het gros van de gebruikers van onze vaste telefoniediensten bellen met een bureautoestel of een draagbaar toestel met eventueel een headset. Bel jij via een applicatie op de PC of laptop? Dan gebruik je waarschijnlijk Coligo Desktop.

Wanneer je hardware (toestellen of headsets) van Voicedata hebt ontvangen kun je deze eenvoudig installeren. Lees de handleiding van jouw device hieronder door of gebruik het wanneer je het nodig hebt. Het is goed om te weten hoe alles werkt zodat je de mogelijkheden optimaal benut.

Handleidingen hardware

Voicedata levert verschillende toestellen en headsets, kijk even op het toestel zelf (of op de sticker onderop) om te bepalen welke handleiding je benodigd bent! Kom je er niet uit? Bel ons gerust!

Gebruik je Coligo Desktop van Voicedata?

Onze softphone applicatie Coligo Desktop zorgt ervoor dat jij vanaf je PC, computer of laptop kunt bellen en gebeld worden. Ideaal voor op kantoor, thuis of waar je ook wil communiceren. Coligo Desktop is te downloaden op https://desktop.coligo.com en je kunt inloggen met de door ons verstrekte gegevens op jouw e-mailadres.

Opvragen inloggegevens
Heb je (nog) geen inloggegevens? Vul dan ons contactformulier in met bedrijfsnaam, je e-mailadres en jouw 06-nummer, dan zorgen wij ervoor dat je zo spoedig mogelijk de inloggegevens ontvangt.

Handleiding en tutorial

Coligo Desktop werkt intuitief, maar zit boordevol functies waardoor je nog makkelijker, sneller en beter kunt communiceren. Bekijk onze tutorial of verdiep je in alle mogelijkheden van Coligo Desktop!

Gebruik je mobiele telefonie van Voicedata?

Het instellen van je mobiele telefonie is heel eenvoudig. Plaats de simkaart in het toestel of koppel je eSimcode en start met bellen! Standaard staat je 06-nummer ingesteld als afzendernummer en binnenkomende gesprekken komen automatisch na 25 seconden uit op je voicemail.

  • Voicemail is beschikbaar in Reach of door te bellen naar 1233
  • De APN settings zijn internet.mvno.mobi (username: mvno / password: mvno)

Tip: bewaar de pin- en pukcode goed! Zet eventueel een back-up terug alvorens je het toestel gaat gebruiken.

Gebruik de Coligo Reach app

Iedere mobiele gebruiker kan gebruik maken van onze app Coligo Reach! Deze applicatie zorgt ervoor dat jij alle instellingen van je mobiele abonnement eenvoudig kunt beheren en altijd een overzicht hebt van je verbruik.

Beheer je voicemailinstellingen, luister je voicemail af via de visual voicemail, beheer zelf je bereikbaarheid en gebruikers met vast-mobiel integratie kunnen hier ook statussen wisselen, afzendernummers kiezen en nog veel meer.

Download Coligo Reach

Opvragen inloggegevens
Heb je (nog) geen inloggegevens? Vul dan ons contactformulier in met bedrijfsnaam, je e-mailadres en jouw 06-nummer, dan zorgen wij ervoor dat je zo spoedig mogelijk de inloggegevens ontvangt.

Wil je zelf (gedeeltelijk) het online beheer doen?

Onze telefonie- en internetdiensten zijn volledig te beheren vanuit onze online operator. Operator is een online portal waarin je veel verschillende rollen kunt definieren, zodat je ook zelf de telefonie kunt inrichten, rapportages kunt maken en meer. Hieronder een overzicht van de verschillende autorisaties:

  • ADMINISTRATOR – Kan alle diensten en financien bekijken en beheren.
  • CDR USER – Bekijken van CDR (call detail records / statistieken) gegevens op eigen account
  • ENGINEER – Kan alle technische instellingen van de diensten aanpassen.
  • FINANCE – Kan financiële gegevens inzien en verwerken.
  • GEBRUIKER – Kan eigen (gebruikers) instellingen wijzigen.
  • GESPREKSOPNAMEN (ACCOUNT) – Gespreksopnamen beheren (account)
  • GESPREKSOPNAMEN (EINDGEBRUIKER) – Gespreksopnamen voor eigen user
  • SIM ADMINISTRATOR – Kan SIM-kaarten bij mobile orders blokkeren en vervangen
  • SUPPORT – Kan technische en administratieve gegevens van alle diensten inzien.
  • UC / COLIGO – Gebruiker om in te kunnen loggen op UC / Coligo
  • USER ADMINISTRATOR – Kan de rechten van gebruikers op het eigen account beheren

Training online beheer portal (gratis)

Natuurlijk geven wij graag een demo en korte training over het gebruik van onze online portal. Onze collega Donato staat voor je klaar en een afspraak met hem is online te boeken.

Plan je beheer training

Heb je administratieve vragen?

Het kan natuurlijk zijn dat de factuur of het maken van rapportages nog niet direct duidelijk. In onze online portal kun je altijd alles terugvinden, maar natuurlijk zitten we voor je klaar om ook bij administratieve vragen telefonisch of per mail ondersteuning te bieden.

Heb je een service of support vraag?

Ervaar je problemen of heb je last van een storing? Er zijn een aantal oplossingen die je alvast kunt proberen:

  • Herstart je toestel, headset of applicatie bij verminderde performance
  • Ben je niet aangemeld? Bel naar 901 om jezelf opnieuw aan te melden
  • Heb je geen internet? Herstart je modem/router!
  • Loop de bekabeling goed na van de apparatuur die je gebruikt
  • Check de audioinstellingen op je computer of toestel bij headset gebruik, zorg altijd dat de headset zowel in- als uitgaand is geselecteerd

Kom je er niet uit of staat je antwoord er niet bij? Dan staan we 24/7 voor je klaar. Tijdens kantoortijden zijn alle afdelingen beschikbaar en buiten kantoortijden kun je bij storingen bellen naar de storingsdienst.

Op onze servicepagina staan alle actuele storings- en onderhoudsmeldingen, bekijk de pagina op www.voicedata.nl/service/.

Last but not least, wat leuk dat je gebruik gaat maken van een van onze communicatiediensten! Als klant van Voicedata mag je verwachten dat wij 24 x 7 voor je klaar staan. Tijdens kantoortijden zijn alle afdelingen voor jou bereikbaar en buiten kantoortijden kun je bij algehele dienstverstorende calamiteiten bellen naar de storingsdienst. Neem gerust contact op, wij sturen geen facturen voor telefonische ondersteuning of advies.

Aanvraag inloggegevens Voicedata

Vul het contactformulier in en we maken een gebruiker aan in ons online systeem speciaal voor jou!

Geef ons natuurlijk wel zoveel mogelijk informatie, bijvoorbeeld je 06-nummer, interne nummer en natuurlijk je eigen e-mailadres waar we de inlog naar mogen versturen.

groet Team Voicedata

Contactformulier

Sluit jij je, net als deze bedrijven, ook aan?

Klant worden