Smart IVR voor klantenservice
Een SMART IVR optimaliseert je bereikbaarheid, handel automatisch vragen af en routeer slim!
- Keuzemenu op basis van spraak
- Handel calls automatisch af
- Gratis inbegrepen bij onze dienst MKB Compleet
Voicedata SMART IVR biedt intuïtieve functies die eenvoudig kunnen worden aangepast aan de workflow van jouw bedrijf. Door middel van spraakherkenning kan het systeem snel en nauwkeurig bellers identificeren en doorverwijzen naar de juiste medewerker of afdeling binnen jouw organisatie. Uitgebreide rapportages geven inzicht in trends, gewoontes, frequentie en onjuiste antwoorden van bellers zodat daarop ingespeeld kan worden bij het optimaliseren van processen.
- Handel inkomende calls automatisch af
- Koppel Whatsapp voor het versturen van formulieren, antwoorden of andere informatie
- Verplaatst een inkomende call naar een Whatsapp gesprek zodat je tijdwinst hebt
De smart IVR oplossing die wij bieden beschikt over een prachtige API waardoor je eenvoudig verschillende databases, CRM/ERP en andersoortige systemen kunt koppelen en integreren. Hierdoor routeer je binnenkomende gesprekken op basis van database informatie naar de juiste personen.
Smart IVR database routing
Ontvang je veel binnenkomende gesprekken en lopen de wachttijden op? Gebruik de functie call deflection van onze Smart IVR en vraag bellers of het gesprek naar Whatsapp mag worden verplaatst. Hierdoor creëer je rust op jouw klantenservice en maak je communicatie met klanten planbaar.
Whatsapp Call deflection
Door het inzetten van een smart IVR beschik je over een virtuele assistent die binnenkomende gesprekken routeert naar de juiste personen of afdelingen en eventueel terugbelnotities maakt en verstuurt zonder menselijke tussenkomst. De smart IVR is volledig, meertalig, spraakgestuurd en trainbaar.
Smart IVR telefonist(e)
Zelf je SMART IVR online beheren met flowbuilder
Een SMART IVR maakt je leven makkelijker mits je het goed inricht en natuurlijk blijft optimaliseren. Niets is vervelender dan een flow die niet werkt en gelukkig bieden wij in onze online “studio” jou de optie om zelf je chatbot te beheren en bij te sturen waar nodig. Ook handig, heb je al een voicebot of webchat ingericht? Gebruik gewoon diezelfde flow!
Whatsapp call deflection
Ontvang binnenkomende gesprekken telefonisch op je SMART IVR en laat een intelligente bot de ontvangst afhandelen. Heeft jouw klant een vraag die geen spoed heeft of is het standaard informatie uit een van je systemen? Verplaats het gesprek naar Whatsapp en volg het automatisch op!
Tijdsconfiguratie SMART IVR
Een SMART IVR wordt gekoppeld aan onze online telefooncentrale en hierdoor heb je de mogelijkheid om verschillende tijdsrouteringen te maken bijvoorbeeld tijdens kantooruren, buiten kantooruren en er zit zelfs een volledige vakantiedagen module bij inbegrepen.
Wat is een SMART IVR?
Een Smart IVR staat voor Smart Interactive Voice Response. In Nederland kennen we de term IVR als keuzemenu in een telefooncentrale.
SMART IVR (Interactive Voice Response) is een slimme technologie die ervoor zorgt dat de telefonische interactie tussen klanten en bedrijven zo soepel mogelijk verloopt. Onze oplossing maakt gebruik van spraakherkenningstechnologie en machine learning-algoritmen om gesproken woorden om te zetten in begrijpelijke tekst en aanvullende informatie zoals locatie- of accountgegevens te herkennen. Op basis van deze input kan de oplossing automatisch bepaalde acties uitvoeren of doorverwijzen naar de juiste persoon binnen het bedrijf.
Waarom kiezen voor SMART IVR?
Wanneer je kiest voor SMART IVR-technologie van Voicedata, bespaar je uzelf niet alleen kostbare werktijd maar maakt klanttevredenheid ook een grote sprong voorwaarts. Voor 80% van alle contactmomenten wordt uiteindelijk dezelfde informatie gevraagd of afgehandeld. Dit is zonde van tijd die beter besteed kan worden aan complexere vraagstukken. Door automatiseren creëer je meer focus op servicegerichte processen, waarin menselijke interactie centraal staat zoals persoonlijk advies, expertise delen en proces optimaliseren.
Hoe werkt SMART IVR?
Het SMART IVR-systeem van Voicedata werkt aan de hand van spraakherkenning. Wanneer een klant belt, wordt er gevraagd om de juiste afdeling te kiezen door middel van het inspreken van verschillende commando’s. In plaats van tijd verspillen aan het doorschakelen tussen verschillende afdelingen of de wachtrij, krijgen je klanten snel en gerichte informatie dat bijdraagt aan professionele klantbeleving.
Met de uitgebreide mogelijkheden binnen onze SMART IVR technologie is het ook mogelijk om afspraakbeheer in te zetten en bepaalde diensten of informatie via sms of mail te versturen ingeval alle medewerkers al telefonisch in gesprek zijn. Dit verhoogt niet alleen efficiëntie maar ook opent nieuwe interactieve en gepersonaliseerde communicatiekanalen.
SMART IVR zorgt voor meer klantervaring zowel online als offline waarbij verwachtingen worden overtroffen doordat klanten eenvoudig toegang hebben tot belangrijke gegevens en informatie kunnen verkrijgen die nodig is voor verdere afhandeling of een volgende aankoop.
gratis advies van Xander
Xander Dekker is specialist zakelijke communicatie en adviseert dagelijks organisaties bij het kiezen van de juiste oplossing.
Waar kan SMART IVR voor gebruikt worden?
SMART IVR-oplossingen zijn geschikt voor verschillende sectoren en doeleinden. Hier zijn slechts een paar voorbeelden:
- Klantenservice: Alle vormen van klantenservice en het beantwoorden van standaard vragen of het verplaatsten van een gesprek naar Whatsapp zodat je meer tijd hebt
- Financiën: Rekeninginformatie verschaffen, betaling opnemen en transacties volgen
- Gezondheidszorg: Patiënten kunnen afspraken plannen of wijzigen, hun rekening betalen en medische resultaten ophalen
- Retail: Informatie over bestellingen (betaling en leveringsstatus)
- Technologie: technische ondersteuning bieden aan klanten die problemen hebben met software of hardware
Gratis Voicedata Smart IVR?
Heb je interesse gekregen in onze SMART IVR-oplossingen? We vertellen je graag nog veel meer over deze intelligente en complete voice-technologie, welke verschil kan maken in uw bedrijfskritische processen.
Voicedata levert namelijk geheel gratis een SMART IVR bij haar telefoniediensten. Ideaal voor jouw organisatie en ervaar een ongekende toevoeging aan je klantenservice. Kies ook voor een slimme investering door een verbeterde klantenservice en efficiëntere bedrijfsvoering!
Een SMART IVR is een geautomatiseerde stemassistent die steeds vaker wordt ingezet als onderdeel van de klantenservice. Het brengt verschillende voordelen met zich mee, zoals 24/7 beschikbaarheid en kostenbesparing. Door de ontwikkelingen in kunstmatige intelligentie en machine learning zullen SMART IVR’s in de toekomst een belangrijke rol spelen in de klantenservice. Bedrijven doen er daarom goed aan om zich te verdiepen in deze technologie en te kijken hoe zij dit kunnen integreren in hun bedrijfsprocessen.
In veel gevallen zie we dat een klantenservice belast wordt met enorm veel standaardvragen of onnodige acties als doorverbinden. Een SMART IVR beantwoordt veelgestelde vragen automatisch, zorgt ervoor dat een gesprek naar de juiste collega of afdeling wordt doorgezet of verplaatst een niet dringend gesprek naar een ander kanaal als Whatsapp en dat allemaal zonder menselijke tussenkomst.
Een SMART IVR is gratis te gebruiken voor MKB Compleet klanten van Voicedata. Ben je geen klant? Geen probleem, je abonnementskosten bedragen €9,95 excl. BTW per maand enkel en alleen voor een SMART IVR. We vragen wel iedere klant een kleine bijdrage van 12 cent per minuut, die we uiteraard per seconde afrekenen. We rekenen dan uiteraard alleen de tijd dat een beller ook daadwerkelijk “in” de SMART IVR zit, dat betekent dat wanneer we doorverbinden naar een telefoonnummer, wachtrij of andersoortige gebruiker, de SMART IVR er tussenuit stapt en de teller stopt.
Sluit jij je, net als deze bedrijven, ook aan?
Daarom SMART IVR
handel automatisch telefoongesprekken af
Een SMART IVR zorgt ervoor dat je automatisch veelgestelde vragen beantwoord zonder menselijke tussenkomst. Dit bespaart veel tijd en geeft jouw medewerkers meer ruimte en rust tijdens het werk.
koppel SMART IVR aan Whatsapp
Gesprekken die je ontvangt op je SMART IVR kun je deflecten naar Whatsapp. Dat wil zeggen, de intelligente bot zorgt ervoor dat de beller de vraag krijgt of het gesprek verder kan worden gevoerd via Whatsapp. Dit maakt klantcontact ultiem planbaar!
24 x 7 telefonisch bereikbaar
Een SMART IVR zorgt ervoor dat je 24 x 7 telefonisch bereikbaar bent voor jouw klanten! Binnenkomende gesprekken handel je automatisch af of bij wat lastigere vragen verplaatsten we de conversatie naar Whatsapp en pak je het de volgende dag op via dat kanaal.