Voicebot de toekomst van klantenservice
Voicebots zorgen ervoor dat de communicatie met jouw klanten veel efficiënter verloopt
- Virtuele assistent op basis van spraak
- Gratis inbegrepen bij onze dienst MKB Compleet
Als je op zoek bent naar een manier om de communicatie met jouw klanten te verbeteren en tegelijkertijd efficiënter te werken, dan zijn voicebots de ideale oplossing. Voicebots kunnen namelijk veel werk uit handen nemen van customer service medewerkers en worden steeds vaker ingezet bij grote bedrijven. Bij Voicedata bieden we een state-of-the-art voicebot aan, die perfect aansluit bij jouw bedrijf.
Wanneer je onze dienst MKB Compleet gebruikt voor telefonie dan zijn er geen aanvullende abonnementskosten voor het gebruik van een Voicebot, wel zo prettig!
Wanneer je aan het werk bent, maar tijdens het werk vaak worden “gestoord” door binnenkomende gesprekken is een slimme voicebot ideaal! De voicebot neemt bestellingen en reserveringen aan en zet deze informatie in jouw CRM of reserveringssysteem!
Voicebot bestelling of reservering
Een slimme voicebot zorgt ervoor dat jouw organisatie 24 x 7 bereikbaar is voor klanten en is in staat om de veelgestelde vragen direct te beantwoorden. Train je voicebot eenvoudig, no code, in de online studio en zorg voor een nog betere klantervaring!
Voicebot buiten kantoortijden
Door het inzetten van een intelligente voicebot beschik je over een virtuele assistent die binnenkomende gesprekken routeert naar de juiste personen of afdelingen en eventueel terugbelnotities maakt en verstuurt zonder menselijke tussenkomst.
Voicebot telefonist(e)
Zelf je voicebot online beheren met flowbuilder
Een Voicebot maakt je leven makkelijker mits je het goed inricht en natuurlijk blijft optimaliseren. Niets is vervelender dan een flow die niet werkt en gelukkig bieden wij in onze online “studio” jou de optie om zelf je Voicebot te beheren en bij te sturen waar nodig. Ook handig, heb je al een chatbot of webchat ingericht? Gebruik gewoon diezelfde flow!
No code scripten van je voicebot
Natuurlijk is de flowbuilder al no code, maar je kunt ook gebruik maken van de content sectie in onze online studio. Maak hier zelf playbooks zonder programmeerkennis en test het direct in de simulator, hoe handig is dat?
Train je voicebot vanuit onze library
Een voicebot moet zo goed mogelijk reageren op verschillende input van je klant of client en het kost veel tijd om zelf alle antwoorden in een database te zetten. Gelukkig hoeft dat niet meer, in onze library staan duizenden vooraf gedefinieerde woorden, synoniemen en vervolgacties voor je klaar!
Wat is een Voicebot?
Een voicebot is een geautomatiseerde stemassistent die gebruikt wordt om menselijke interactie na te bootsen. Door middel van spraakherkenning en natuurlijke taalverwerking kan de voicebot vragen van klanten beantwoorden en problemen oplossen.
- Virtuele assistent bij inkomende oproepen
- Keuzemenu met spraak in plaats van toetsen
- Handel geautomatiseerd telefoongesprekken af
- Gebruik Whatsapp call deflection, zodat je het telefoongesprek afhandelt en verder communiceert via Whatsapp
Ben jij klaar voor de toekomst?
De wereld verandert snel en technologie blijft zich ontwikkelen. Om competitief te blijven als bedrijf is het belangrijk om mee te groeien in deze ontwikkelingen. Een van deze ontwikkelingen is de inzet van voicebots. Door gebruik te maken van een voicebot kan jij jouw strenge doelstellingen halen zonder dat er extra resources nodig zijn. Denk hierbij aan kosten besparen door meer tijd voor taken vrij te maken, problem-solving, kennisoverdracht etc.
Echter hoe vindt u de juiste partner? Bij Voicedata bieden wij jou dé oplossing voor de toekomst waarin minutieuze analyses al aan de voorkant liggen om continuïteit in kwaliteit te garanderen.
gratis advies van Xander
Xander Dekker is specialist zakelijke communicatie en adviseert dagelijks organisaties bij het kiezen van de juiste oplossing.
De voordelen van een voicebot
Het gebruik van een voicebot brengt verschillende voordelen met zich mee voor bedrijven:
- 24/7 beschikbaarheid: Een voicebot kan op elk moment van de dag vragen beantwoorden, waardoor klanten niet hoeven te wachten tot kantoortijden.
- Kostenbesparend: Het inzetten van een voicebot kan kosten besparen op personeelskosten.
- Efficiëntie: Een voicebot kan snel en efficiënt vragen beantwoorden, waardoor klanten sneller geholpen worden.
De toekomst van klantenservice
Door de steeds verdergaande ontwikkelingen in kunstmatige intelligentie en machine learning worden voicebots steeds slimmer en kunnen ze steeds meer taken uitvoeren. In de toekomst zullen voicebots dan ook een belangrijke rol spelen in de klantenservice.
Het is daarom belangrijk voor bedrijven om zich te verdiepen in deze technologie en te kijken hoe zij dit kunnen integreren in hun bedrijfsprocessen. Door het inzetten van een voicebot kunnen zij hun klantenservice verbeteren en kosten besparen.
Voicebot inrichten
- Gebruik onze visuele flowbuilder
- Library beschikbaar met standaard antwoorden
- Train je eigen voicebot door input te geven
- Bekijk online alle calls en gevolgde flows
- Slim routeren door het inzetten van AI
Een voicebot is een geautomatiseerde stemassistent gekoppeld aan jouw telefooncentrale of vaste telefoonnummers. De voicebot bootst menselijke interactie na. Door middel van spraakherkenning en natuurlijke taalverwerking kan de voicebot vragen van klanten beantwoorden en problemen oplossen.
Een voicebot is een geautomatiseerde stemassistent die steeds vaker wordt ingezet als onderdeel van de klantenservice. Het brengt verschillende voordelen met zich mee, zoals 24/7 beschikbaarheid en kostenbesparing. Door de ontwikkelingen in kunstmatige intelligentie en machine learning zullen voicebots in de toekomst een belangrijke rol spelen in de klantenservice. Bedrijven doen er daarom goed aan om zich te verdiepen in deze technologie en te kijken hoe zij dit kunnen integreren in hun bedrijfsprocessen.
Ja zeker kan dat! Je kunt dezelfde flows gebruiken die je geschreven hebt voor een chat- of voicebot zodat je geen dubbel werk hoeft te doen. Daarnaast kun je binnenkomende gesprekken op een voicebot doorzetten naar Whatsapp en vanuit daar verder communiceren.
Een Voicebot levert werk en bespaart dus tijd en geld, jouw medewerkers kunnen hierdoor andere taken verrichten en nog meer van waarde zijn voor jouw organisatie.
Voor het werk wat de Voicebot verricht vragen wij een tarief van €0,12 per minuut, waarbij we uiteraard afrekenen per seconde. Is je Voicebot snel klaar en wordt het gesprek doorverbonden naar een medewerker? Zodra de Voicebot klaar is, stopt de teller. Het gesprek van je medewerker wordt dus niet meegerekend in het minuuttarief.
Daarom Voicebot
handel automatisch telefoongesprekken af
Een voicebot zorgt ervoor dat je automatisch veelgestelde vragen beantwoord zonder menselijke tussenkomst. Dit bespaart veel tijd en geeft jouw medewerkers meer ruimte en rust tijdens het werk.
koppel Voicebot aan CRM
Koppel Voicebot aan CRM en routeer automatisch naar de juiste collega. Daarnaast zorg je dat alle geautomatiseerde gesprekken worden geregistreerd op een centrale plek. Je ziet dus altijd wanneer een klant heeft gebeld met de voicebot en waarover dit gesprek ging.
24 x 7 telefonisch bereikbaar
Een voicebot zorgt ervoor dat je 24 x 7 telefonisch bereikbaar bent voor jouw klanten! Binnenkomende gesprekken handel je automatisch af of bij wat lastigere vragen verplaatsten we de conversatie naar Whatsapp en pak je het de volgende dag op via dat kanaal.